Baigė įgyvendinti projektą „Pažink Šakių kraštą“

Parengė Darius Mikelionis

Dar vieną Šakių krašto vietos plėtros strategijos projektą baigė įgyvendinti Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras. Beveik 55 tūkst. Litų (beveik 16 tūkst. Euru) vertės projektas vadinosi „Pažink Šakių kraštą“. Į jo veiklas buvo įtrauktas gausu būrys įvairaus amžiaus žmonių.

alt

Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras prisijungė prie gausaus būrio rajono visuomeninių organizacijų, kurios pasinaudojo Šakių krašto vietos veiklos grupės įgyvendinama vietos plėtros strategija. Turizmo informacijos centro kolektyvas įgyvendino projektą „Pažink Šakių kraštą“, jo Nr. Leader – 12 –Šakiai – 03-034. Šiuo metu rengiama paskutinė dokumentacija, galutinės ataskaitos.

Bendra projekto vertė buvo 54 793,40 Lt (apie 15 689 Eur). Paramos lėšos sudarė 43 834,72 Lt (apie 12 695 Eur). Paraiška paramai gauti buvo pateikta  2012 m. balandį, paramos sutartis pasirašyta 2013 m. vasarį, o realios jo įgyvendinimo veiklos prasidėjo 2013 metų birželį: įsigytas  fotoaparatas, žiūronai;  gidų kursai prasidėjo 2013 me tų spalį, baigėsi 2014 metų balandį.

2013 m. spalio–2014 m. balandžio mėnesiais Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras, įgyvendindamas Šakių krašto integruotos vietos plėtros strategijos projektą „Pažink Šakių kraštą“, surengė 6 mėnesių trukmės gidų kursus Šakių rajono kaimiškųjų vietovių gyventojams. Kursų dalyviai mokėsi ne tik bendrų teorinių dalykų, bet ir savarankiškai rengė daug praktinių darbų, keliavo. Kursus baigė ir antros kategorijos gido kvalifikaciją įgijo 24 Šakių rajono gyventojai, kurie dabar gali savarankiškai verstis gido praktika. Jų parengti turizmo maršrutai apie Šakių kraštą papildė Šešupės euroregiono TIC informacijos išteklius.

2014 m. birželio pradžioje buvo surengtas trijų dienų sąskrydis Šakių rajono kaimiškųjų vietovių moksleiviams. Į Pervazninkų kaimą (Sudargo sen.), autentišką etnografinę kaimo turizmo sodybą „Suvalkiečio sodyba“, susirinko 80 moksleivių, kurie aktyviai dalyvavo sąskrydžio organizatorių parengtose turistinėse veiklose ir taip turėjo galimybę geriau pažinti Šakių kraštą. Moksleiviams

buvo surengtos išvykos pėsčiomis ir autobusu, pristatytos edukacinės programos.

Ekskursijas vedė kursus baigę gidai. Dar vienas projekto tikslas buvo parengti ir išleisti leidinį, kuriame būtų publikuojama gidų kursų ir turistinio sąskrydžio metu sukaupta informacinė ir vizualinė

medžiaga apie Šakių kraštą, turizmo maršrutus, edukacines programas, teikiamas paslaugas.

Tokio projekto idėja turizmo informacijos centro kolektyvui gimė iš kasdienės veiklos ir kaimyninių rajonų kolegų patirties. Turėdamos ilgametę turizmo propagavimo veiklos patirtį, centro darbuotojos su vadove Egle Plančiūniene priešaky drąsiai ėmėsi veiklų, jokių partnerių projekto įgyvendinimui neieškojo. Dabar centro vadovė sako, kad jei ne Šakių krašto vietos veiklos grupės pasiūlyta galimybė pasinaudoti ES parama, tokio projekto jos nebūtų įgyvendinusios.  Veikloje, žinoma, gelbėjo ir dalyvavimo kituose projektuose patirtis.

Viena iš didžiausių šio projekto sėkmių E.Plančiūnienė laiko tai, kad pavyko įgyvendinti seniai puoselėtą idėją – surengti gidų kursus. „Mums  gyvybiškai reikėjo normalių kursų:  suburti gidaujančius Šakių rajono žmones krūvon, padidinti jų kompetenciją, ir, svarbiausia, normaliai „legalizuoti“ jų veiklą. Be to, seniai norėjom bendrų renginių jaunimui, leidyba taip pat mums visada aktuali ir būtina“,- pasakojo E.Plančiūnienė.

Esant stipriai suformuotai idėjai, projekto įgyvendinimas ėjosi puikiai. Netgi, kalba E.Plančiūnienė,- projektas buvo smagus ir geras, sunku nebuvo, visiems jame dalyvauti buvo labai naudinga. „Svarbiausia, dalyvių nereikėjo gaudyti ir ieškoti, labai noriai visi rinkosi, dalyvavo gidų kursuose, mokyklos – sąskrydyje. Sudarinėti leidinius man pačiai ypatingai smagus darbas“,- pasakojo vadovė. Po šios patirties ji imtųsi ir kitų projektų įgyvendinimo. Nei jos, nei jos kolegių nebaugina ir privalomas “popierizmas“ tokiose veiklose - prie popierizmo jos jau  įpratintos. Didesnė problema, ko gero, tai tolimesnis projektų gyvybingumas, išlaikymas, tęstinumas. „Visada pasiteisina tik tokia idėja, kuriai iš karto numatytas racionalus „verslo planas“,- mano E.Plančiūnienė.

Turizmo informacijos centro kolektyvas su viltimi laukia ir 2014-2020 metų vietos plėtros strategijos. Kadangi strategija nukreipta verslumo skatinimui, tai ateities centro vizija - alternatyvių, nišinių, sezoniškumą mažinančių turizmo paslaugų paieška ir plėtojimas, kartu žmogiškųjų gebėjimų ir kompetencijų turizmo srityje stiprinimas. „Galima galvoti apie turizmo paslaugų teikėjų apjungimą į asocijuotą struktūrą. Ypač norisi lavinančių, krašto turizmo rinkodarą aktyvinančių projektų, atitinkančių tiesiogines mūsų veiklos funkcijas“,- ateities mintimis dalinosi centro vadovė.

{vsig}naujienos/2015/01/TiC{/vsig}